„Отговорността за смърта на Сияна има име и фамилия-Десислава Паунова. Директор “Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ” получила десетки сигнали. Натоварена със задачата да реагира. Вместо това – мълчи. Бездейства. Потулва.“ Това твърди бащата на трагично загиналата Сияна, Николай Попов. Във своя фейсбук профил почерненият баща отново изкара шокиращи разкрития за далаверите в АПИ, като и този път посочи лицата на задкулисието и тотално им безхаберие.
SafeNews публикува целия текст без редакторска намеса.
Защо държавата уби Сияна? И продължава да убива.
Измина почти месец без никакви ясни резултати.
Искам да бъда разбран кристално ясно. С цената на повторения и неудобни истини, ще го кажа направо — държавата е съучастник в убийството на дъщеря ми Сияна. Както и в смъртта на още десетки невинни българи.
Сияна не е просто жертва. Тя стана знаме. Болезнено, неволно, но ясно — символ на народната съпротива срещу бездушието, беззаконието и разпада на държавността по българските пътища.
На моето семейство се падна този тежък жребий.
Вие ми дадохте сила да говоря. Да крещя. Да търся отговорност. Други родители вече го правиха — в сълзи, в гняв, в отчаяние.
Но колко още деца трябва да бъдат убити, за да бъде чут този вик?
През 2024 г. към АПИ валят сигнали за смъртоносната отсечка Радомирци–Телиш от път I-3. Път, по който се стига от София до Букурещ — но и път, по който българите стигат до гроба.
Сигналите не идват само от активисти. /с част от тях разполагам/ Идват от МВР. Да, от държавата към държавата – с искания за ограничение на скоростта, за знаци, за превенция.
Какво направи АПИ? Отговорът е престъпно кратък: нищо.
Отговорността има име и фамилия. Десислава Паунова.
Директор “Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ” получила десетки сигнали. Натоварена със задачата да реагира. Вместо това – мълчи. Бездейства. Потулва.
Също като Иваничков – другият символ на чекмеджето, в което потъват сертификати за 140 милиона.
Също като всички, които знаят, мълчат и си получават заплатите.
И какво се случи? На 31 март 2025 г., в пороен дъжд, камион натоварен с 20 тона хартия, се движи по тази отсечка с 84 км/ч. Законно, но смъртоносно.
На пътя е Сияна — на 12 години, в колата с баба си и дядо си.
Камионът губи контрол. Ударът е фатален. Детето ми загива!
А дядо ѝ може никога повече да не има ясно съзнание. Най-вероятно ще остане инвалид.
Всичко това можеше да бъде избегнато с няколко пътни знака на стойност под една минимална заплата.
Но АПИ „оценява“, че пътят бил в „добро състояние“.
Когато институцията спи, децата умират будни.
Ако ограничението беше 60 км/ч, както предлага МВР, този удар нямаше да се случи. /това ограничение е въведено след смърта на Сияна/ Разликата между живот и смърт беше 24 км/ч.
По точно 19км/ч. С тази скорост опитвайки се да спре камиона размазва детето ми във вече спрелия автомобил на дядо и.
И тази разлика е отговорност на Десислава Паунова и на всеки, който ѝ е позволил да остане на поста си.
Незабавна оставка! Един Иваничков не стига!
Какво още трябва да стане, за да бъде уволнена тази жена?
Колко още деца ще погребем, за да получим оставка?
Или в тази държава наглостта е по-ценена от човешкия живот?
Списъкът на катастрофите, свързани с името ѝ, е ужасяващ — АМ „Струма“, Крън, Габрово… Сега и Радомирци–Телиш. И никой не поема отговорност.
Поне 50 жертви!
Затова, когато ме питат къде ще бъде следващият протест, отговорът е:
Може би пред дома на Десислава Паунова.
Позицията в този коментар отразява личното мнение на автора и може да се различава от тази на SafeNews
SafeNews писа за това още през 2023 година, когато публикува скандални разкрития в три части за това, как се създава ОПГ по „Харвардски“ тертип.
Повод за него бяха множеството сигнали, които получавахме в редакцията на SafeNews, за това, как България е държава на неограничените възможности, престъпност, неограничената корупция и неограничената злоупотреба с власт.
Строежът на пътища у нас оттдавна е синоним на корупция, нередности и договори за милиони, които магически изчезват в джобовете на фирмите посредници.
В следващите редове ще ви припомним именно това, как тази добре изградена схема, няма как да бъде реализирана без човек, който да помага отвътре.
В третата част от сигнала главно действащо лице беше точно Десислава Паунова. За нея определено може да се каже, че е пример за сбъдната кариерна мечта. За по-малко от четири години от редови служител се изкачва до най-високото управленско ниво в АПИ.
Паунова стана печално известна в публичното пространство с това, че като директор на дирекция „Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ“ станаха няколко много тежки катастрофи, за които припомни и бащата на Сияна.
Подробности за сигнала, публикуван от SafeNews може да прочетете в статията:
Припомняме, че след публикацията на SafeNews Десислава Паунова запази пълно мълчание, а в редакцията получихме искане с право на отговор само от фирма „Битулайт“ ООД и като уважаваща се медия, го публикувахме.
Ежедневно ставаме свидетели на това как корупцията по пътищата не е просто кражба, защото тя вече убива.
Екипът на SafeNews вярва, че промяната за това започва с искането на отговорност от всеки един гражданин на България!
Редакцията на SafeNews предоставя право на отговор на споменатите в публикацията лица!