Основен проблем в България е неравенството в образованието между най-добре справящите се ученици и тези, които са на дъното на всякакви замервания. България се нарежда по този показател до Венецуела и Колумбия, а не до европейските страни. Това заяви пред БНР Нели Колева от фондация „Заедно в час“.
„Това означава, че голям процент от българските ученици не овладяват базови знания и умения. Международното изследване „Пиза“ показва, че това са почти 50% от 15-годишните“, заяви Колева.
И допълни, че „голяма част от явленията, проблемите и раните, наблюдавани в обществото, политически погледнато, произлизат от образователния статус, способностите и уменията на гласоподавателите, които в един момент са ученици“.
Според нея е тревожно наличието на „тясната връзка между политическите процеси и образованието“, което не отговаря на реалните нужди на децата днес:
„С некачественото образование, което предоставяме предаваме поколения напред. В системата битува схващане, има инерция, която твърди, че задължително учителите трябва да бъдат уважавани, на тях се дължи уважение. Това е безкрайно объркващо, защото всеки човек, който е на мястото си в професията, заслужава уважение, но то не се дължи автоматично. Уважавани и харесвани са тези учители, които припознават в учениците си индивидуални личности“, заяви Колева.