Една страна в света създава автомобилите на бъдещето – и това не е Америка, нито Германия, Китай или Япония…
Докато светът се ориентира към екологична икономика, една държава застава в челните редици на създаването на автомобили от бъдещо поколение.
След като се утвърдиха като световни лидери в автомобилната индустрия, Китай, Германия и Съединените щати се присъединяват към Индия, за да възприемат новата технология на автомобилите, задвижвани с водород.
Как Индия използва водородната технология за създаването на автомобили, които ще променят облика на екологичния транспорт?
Пионерската роля на Керала в развитието на решенията за мобилност, задвижвани с водород
Керала, един от щатите в Югозападна Индия, е един от пионерите в използването на водорода в транспорта. Известна със своята зеленина и благоприятна за политиката околна среда, Керала е привърженик на водородните автомобили. Емисиите в щата през 2021 г. са били около 17,2 млн. тона еквивалент на CO₂, като транспортът е допринесъл за около 47% от общите емисии. Щатът вече се нарежда на високо място по отношение на внедряването на електрически превозни средства – 5,2% от пътническите автомобили и 13,5% от електрическите двуколесни превозни средства. Керала не се спира на зелените автобуси, а разглежда водородни автобуси, камиони и дори лодки.
Инициираният от Агенцията за изследвания и технологии в областта на новата и възобновяемата енергия (ANERT) проект „Зелената водородна долина на Керала“
Той е планиран да създаде цялостната верига за създаване на стойност на водорода, продължение на изобретението за устойчива транспортна енергия, след като пуснат този двигател в транспортния сектор. Това ще постави Керала като еталон за всички останали държави и ще покаже как водородът може да намали емисиите във всички отрасли. Държавната корпорация за автомобилен транспорт на Керала (Kerala State Road Transport Corporation – KSRTC) е водеща по отношение на водородните автобуси, които са екологично чисти в транспорта.
Керала също така инициира използването на водородно гориво в сегмента на тежкотоварните превози, за да замени камионите с дизелово гориво. Тези превозни средства, способни да изминават дълги разстояния и да пренасят товари, са част от плана за екологична мобилност на щата. Проектът за водно метро в Кочи включва и водородни лодки като част от интегрирана транспортна система за посрещане на нуждите на щата Керала от воден транспорт с варианти без емисии.
Увеличаване на мащаба на задвижвания с водород транспорт в Индия
Автобусите, влаковете, тежките камиони и лодките, задвижвани с водород, са бъдещето и са в основата на системата за чиста енергия в Индия. Това внедряване на свой ред може да създаде много възможности за заетост, иновации и инвестиции в инфраструктура за възобновяема енергия.
Той също така дава значителен отговор на проблема със замърсяването на въздуха в разрастващите се градски центрове, който е монументален проблем в Индия.
Все пак има потенциал за постигане на тези цели, но съществуват няколко критични пречки.
Инфраструктурата за зареждане с водород е необходима за общото приемане на превозните средства, задвижвани с водород. Проблемът със създаването на такива станции е скъп, като за една станция са необходими около 2 млн. Това е много повече от разходите за инсталиране на станции за зареждане на електрически автомобили. Освен това разходите за екологичен водород са все още относително високи, особено за електролизната технология, изискваща ефект на мащаба.
Друга трудност е технологичната зрялост, която може да бъде много висока в повечето анализирани фирми. От практическа гледна точка тежкотоварните системи с водородни горивни клетки се нуждаят от по-нататъшно усъвършенстване по отношение на издръжливостта и ефективността за надеждно и масово внедряване. Това е така, защото подобни предизвикателства изискват сътрудничество на ниво промишлен клъстер. Зелената водородна долина на Керала е най-подходяща за мащабиране на производството на водород, ускорено внедряване на необходимата инфраструктура и иновации.
Изграждане на устойчиво бъдеще с водородни иновации в Керала
Водородните технологии и инвестиции в инфраструктурата са генерирани в световен мащаб, тъй като водородната икономика се развива бързо. Инициативите на Керала вече поставят щата на картата на тази глобална кампания за формиране на по-чиста и по-екологична транспортна система. Понастоящем Керала работи с международни организации като Световния икономически форум за постигане на целите си в областта на водорода и за насърчаване на водородното развитие в световен мащаб с цел създаване на устойчиви системи за мобилност. Продължаващите иновации в областта на водородната мобилност в Керала могат да помогнат на други щати да изградят структура и да увеличат своя план за екологичен транспорт. За да може Индия да реализира целите си в областта на водородната мобилност, е необходимо подобряване на политическите настройки и селективно сътрудничество с частни участници.
Опитът на Керала в областта на водородната мобилност вероятно ще бъде използван на национално равнище.
Той ще спомогне за развитието на нова транспортна енергийна система, включваща автомобили и обществен транспорт, която превъзхожда почти всички останали видове енергия. Категоризирана като „зелена мобилност“, Индия започна водородната революция, като Керала е водеща в страната. Справяйки се с някои съществени проблеми и използвайки нови подходи, Индия определя своето място в световната водородна икономика. Докато светът се стреми към промяна на конвенционалните енергийни източници като изкопаемите горива, случаят с Индия в областта на водородната технология е обещаващ подход, който показва, че бъдещето на транспорта е във водорода.
Източник – Ecoticias/Превод:SafeNews