Обажданията от чатбота „Наталия“ се извършват от наш бизнес клиент, на когото предоставяме стандартна гласова услуга с фиксирани и мобилни номера. Това заявиха официално от А1 България, след като хиляди потребителите получиха позвънявания с въпрос къде се намират заради доставка на покупка на стока. Оказа се, че всъщност такава доставка няма, а става въпрос събиране на маркетингови данни, а позвъняванията не са от колцентър, а са генерирани от чатбот.
Към настоящия момент извършваме задълбочена вътрешна проверка по случая, добавиха от телекома.
От А1 допълват, че според Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) номерата, които получават обаждания, не са взети или изтекли от нечия защитена база данни, а са случайно генерирани и в случая не става въпрос за събирането на лични данни на потребителите.
Проверка по случая се извършва и от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), на която А1 оказва пълно съдействие. Готови сме да реагираме своевременно, ако се докаже опит за злоупотреба с лични данни или друг вид нарушение на законодателството в страната, посочват от оператора.