„Няма умисъл в инцидента в Балтийско море. Проведохме наше разследване и събрахме снимки, които доказват това”. Това каза изп. директор на БМФ кап. Александър Калчев.
„Информацията за метеорологичните условия в морското дело се взима от специализирани източници. В този случай от системата за безопасност Навтекс, която работи за Балтийско море. Смятаме, че не е налице саботаж. За това сочат свидетелства, събрани в това начално разследване, което БМФ извършва за инцидента и е събран съответно доказателствен материал, а именно снимки“, допълни той.
„Нашето виждане е, че поради ударите на вълната е поддал осигуряващият елемент. Тази котва заедно с веригата тежи над 7 тона. В продължение на часове се е деформирал гилотинния стопор и звено по звено веригата е слизала бавно и не е било лесно екипажът да разбере, че се е случило нещо подобно. Няма основание да смятаме, че става въпрос за злонамерени действия“, каза още той.
SafeNews припомня, че корабът е тръгнал от руското пристанище Уст-Луга няколко дни по-рано и е плавал между Готланд и Латвия по времето, когато се предполага, че е възникнала повредата. Латвийският държавен радио-телевизионен център съобщи, че е регистрирал смущения в предаването на данни по кабела, минаващ от град Вентспилс до шведския остров Готланд,и е стигнал до заключението, че той е бил прекъснат.
Швеция задържа българския кораб „Вежен“ по подозрение в саботаж