Възлагани са договори без да има завършени териториално-устройствени процедури, без да има извършено отчуждаване, което много забавя след това строителството. Имаме договори, които са сключвани в условията на съмнителна законосъобразност и най-класическият пример са инхаус договорите. Това каза министърът на регионалното строителство и благоустройството Андрей Цеков в ефира на БТВ.
По думите му това е сред субективните фактори, които са сред капаните в регионалната политика, а именно липсата на планиране.
Обективните фактори са, че България дълго време не е имала възможност да инвестира достатъчно в инфраструктура – в резултат на икономическото ни развитие. „Републиканската ни пътна мрежа е близо 20 000 км. От тях по оценка на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) 28%, или 5600 км изискват основни ремонти. И това е обективно наследство от миналото“, уточни Цеков.
Амбицията на министъра е да направи правилните неща, да положи основите, върху които да стъпят тези, които ще дойдат след тях.
Той коментира и идеята на опозицията в парламента да продължи да внася вотове на недоверие към кабинета. „Това правителство съществува с една основна цел – да отстои европейския цивилизационен избор на България, да завърши евроинтеграционните процеси чрез присъединяване към Шенген и еврозоната. И, разбира се, този европейски цивилизационен избор поражда опозиция срещу този ни избор – в лицето на популистки партии, които искат да отклонят България от този път“.