Метрополитън опера беше осъдена от арбитър да плати на сопраното Анна Нетребко над 200 000 долара за представления, които бяха отменени миналата година. До спора се стигна след решението на директора на операта Питър Гелб.
В решението на арбитъра се посочва, че става дума за компенсация на 13 отменени представления, сред които участия в „Дон Карлос“ и „Силата на съдбата“. Твърди се, че според договорното споразумение културните институти трябва да плащат на изпълнителите, дори ако откажат предварително уговори ангажименти,
От Метрополитън дори твърдяха, че Нетребко няма право на плащане, заради нейния отказ да се съгласи си „осъждането на Путин“ заради нахлуването в Украйна. Оперната прима подкрепи Путин на изборите през 2012 г., но по-късно осъди войната. Заради тези си изявления певицата имаше проблем с договорите в Русия и обвинена, че е предател.
Първоначално Нетребко поиска обезщетение от 400 000 долара хонорари за ангажименти в предстоящи сезони. Ставаше дума за главни роли в „Манон Леско“ и „Тоска“ на Пучини, както и „Макбет“ на Верди и „Кралицата“ на Чайковски.
От Метрополитън не коментират решението, но остават на мнение, че ангажиментите на Нетребко са отменени.
Питър Гелб обясни, че договорът е с клауза „pay or play“ и са „плащане или игра“, но въпреки това не било морално да се плаща на Нетребко каквото и да било, като се има предвид тясната й връзка с Путин. И въпречи, че е загуба а МЕТ, че Нетребко не е пее на тяхната сцена, от институцията посочват, че по-голямата част от публиката да толерират нейното присъствие.
Сам Уилър, национален изпълнителен директор на Американската гилдия на музикалните артисти, синдикатът, който представлява Нетребко, привества решението за обезщетение. Според Уилър то ще помогне за защитата на правата на артисти, търсещи обезщетение за отменени ангажименти.
МЕТ продължава да ангажира много руски артисти, които продължават да свирят заедно с поддръжника на Путин Валери Гергиев и най-вече Евгений Никитин, който свири на Деня на победата.
Нетребко излиза тази вечер на сцената на миланската Ла Скала.