Безплатното паркиране на електрическите автомобили в София е към края си. Като причина се посочва че, че броят им нараства, заемат все повече места и то за неограничено време.
По този начин местата за платено паркиране намаляват, с което и приходите на Центъра за градска мобилност.
До лятната ваканция на Столичния общински съвет се очаква за обсъждане да влязат предложения за сериозна трансформация в платените зони за паркиране в града.
Сред тях са повишаване на съществуващите такси за почасово паркиране и винетки за паркиране по постоянен адрес. Обсъжда се и създаването на червена зона за паркиране, която ще обхваща рамките на днешната синя зона, но нощем, а цената ще е 5.00 лв. на час.
„Ще се разглеждат и идеи за сериозното намаляване на броя места „Служебен абонамент“, както и евентуалното отпадане на безплатното паркиране за електрически автомобили“, каза общинският съветник от „Спаси София“ Гергин Борисов.
Възможно е за електричките да се въведе такса, по-ниска от тази за колите с двигатели с вътрешно горене или те да бъдат изравнени.
„При силно разделения състав на СОС е трудно да се предполага кои предложения ще минат, но със сигурност може да се очакват сериозни трансформации“, допълни той.
София въведе безплатното паркиране за електрички с цел насърчаване на купуването им и намаляване на вредните емисии в центъра на града.
Това обаче насища местата, оставяйки по-малко за плащащите шофьори. Липсата на времево ограничение пък стимулира собствениците им да паркират по-дълго.
Много места се заемат и от автомобили на фирми за отдаване на електрически коли под наем.
Затова едно от предложенията ще бъде времето за паркиране на електричките да бъде ограничено като на другите автомобили. Има идея и безплатното им паркиране да остане, но само за хора с постоянен адрес в зоната.
SafeNews припомня, че нарастващата популярност на автомобили с хибридни силови агрегати на фона на спада в продажбите на електромобилите принуждава автомобилните производители да преразгледат производствените си планове.
Източник: Телеграф