Кметът на Флоренция е поканил учителката от Флорида в своя град, за да получи награда и да се възхити на статуята на Давид на Микеланджело. Именно този шедьовър доведе до отсраняването на Хоуп Караскила, след като тя сподели снимка на статуята със своите ученици.
Дарио Нардела каза, че е „просто нелепо“, че Хоуп Караскила е била принудена да подаде оставка като ръководител на класическото училище в Талахаси, след като родители се оплакали, че не са били информирани предварително, че голи изображения на библейската фигура ще бъдат показани на техните 11 и 12- годишни деца. Един родител определи произведението като порнографско.
„Изкуството е цивилизация и тези, които го преподават, заслужават уважение“, добави Нардела.
Училището в Талахаси е свързано с Hillsdale College, частна консервативна християнска институция, базирана в Мичиган. Училището има за цел да „обучи умовете и да подобри сърцата на младите хора чрез богато на съдържание класическо образование в либералните изкуства и науки, с обучение по принципите на морален характер и гражданска добродетел“.
Урокът по изкуство с участието на Дейвид също включва голота във фреската на Микеланджело „Сътворението на Адам“ от тавана на Сикстинската капела и „Раждането на Венера“ на Ботичели.
Сесили Холберг, директор на галерията Академия, в която се намира статуята, каза, че голотата не трябва да се бърка с порнографията. „Той беше гол млад мъж, защото беше овчар“, каза Холберг. „Дейвид е произведение на изкуството par excellence – толкова чисто, толкова трезво, ясно в израза си. Трябва да имате изкривено въображение, за да го свържете с порнографията.
Тя каза, че произведенията на изкуството от 16-ти век са първокласен израз на европейската и ренесансова култура, една от основите на класическата културна програма на училището в Талахаси.
Голите тела на Микеланджело предизвикат противоречия още във времето, в което са създадени. Папският церемониалмайстор, Биаджо да Чезена, счита Страшния съд за по-подходящ за обществени бани или таверни, отколкото за Сикстинската капела, като казва, че е позорно „на толкова свещено място да са изобразени всички тези голи фигури, излагащи се толкова срамно”.
След смъртта на Микеланджело художникът Даниеле да Волтера е нает да прикрие някои от гениталиите в „Страшният съд“, като добави смокинови листа и превръзки, което му спечелва прякора Il Braghettone или „производителя на бричове“.
Срамът продължава и до днес и не само във Флорида. Италианският павилион на Експо 2020 в Дубай включва реплика на статуята в мащаб, чиито долни части са скрити зад каменни прегради и са достъпни за гледане само от избрани гости.