Как се създава ОПГ по „Харвардски“ тертип? Вече ви запознахме със схемата за ремонта на пътища в България, която е подчинена на правилото – когато проверяваш сам себе си, никога няма да бъдеш виновен. Дойде време да ви запознаем и със следващия герой от безкрайната верига в нашата родна действителност. В една добре изградена схема, няма как да бъде реализирано действието ѝ без човек, който да помага отвътре.
Кой е силния човек на Димитър Петков в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ)?
Коя е Десислава Паунова?
Същата е състудентка с Димитър Петков собственика на „А.Д. ХОЛД“ ООД. При всички проверки, в това число и правена такава от Сдружение ЕЦТП през 2021 г. на некачествената пътна маркировка на АМ „Тракия“, присъства и Десислава.
Паунова стана печално известна в публичното пространство с това, че като директор на дирекция „Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ“ станаха няколко много тежки катастрофи където на дневен ред излезе въпросът със състоянието на републиканската пътна мрежа (АМ „Струма“ – катастрофата с македонския автобус 46 загинали, катастрофата край гр. Крън през 2019 г. с петима загинали, последната катастрофа на път I-5 при Габрово с 5 загинали).
Поради явната ѝ невъзможност да се справя със задълженията си на една от ключовите дирекции в АПИ Десислава Паунова е заложена на дуспата и както се досещате е освободена от заеманата длъжност. С административни врътки помощ от нашите герои Паунова запазва работата си остава главен експерт в дирекцията, която доскоро е ръководила.
Не си мислете, че историята с Паунова завършва до нейното преназначаване? С помощта от нашите герои, на които им трябва силен човек отвътре. За награда за „добре свършената работа“ Паунова изведнъж прави огромен скок в кариерата си, като е повишена от главен експерт в член на УС на АПИ през 2022 г. където е и до днес.
Паунова е истински пример за сбъдната кариерна мечта, тъй като за по-малко от четири години от редови служител се изкачва до най-високото управленско ниво
В АПИ служители разказват, че това се случва, когато обслужваш правилните хора. Те не пропускат да припомнят и сагата с уволнения директор на ППИ Даниел Иваничков, който е уволнен по времето на Гроздан Караджов, но днес отново заема за награда същата длъжност.
Иваничков е пряко отговорен за контрола по състоянието и поддръжката на пътната инфраструктура. В АПИ е наричан „касичката“, тъй като всички задания минават през него и за да им се даде зелена светлина, фирмата трябва да се потруди за съответните стимули. В резултат на подобни действия Паунова и Иваничков „широко“ си затварят очите за некачествени маркировки, знаци, мантинели и ремонти.
„Битулайт“ ООД е една от фирмите изпълнители най-некачествената пътна маркировка в България. След катастрофата с Македонския автобус те правят пътна маркировка на АМ „Струма“, която само след три дни се орони напълно. До ден днешен има остатъци от маркировката им около магистралата. Тя им беше възложена от държавното дружество „Автомагистрали“ АД, която също е член на ББАПБ. Наши източници ни информираха, че поради някаква причина, вероятно финансова, Битулайт са били изгонени от ББАПБ. Но се говори, че са станали близки с финансовия министър Асен Василев. Това би обяснило как една от най-зле работещите фирми за полагане на пътна маркировка толкова убедително са спечелили обществената поръчка в АПИ. Нещо повече всеки независим експерт, който тръгне да изобличава некачествената им работа, мигновено е атакуван.
Ето така изглеждат маркировките на нашите герои, но когато имаш хора отвътре всичко става точно. На тях не им пука, че загиват хора, а данъкоплатците винаги плащат сметката.
Това е само един малък щрих от нашата родна корумпирана действителност.