Ромео и Жулиета имали ли са смартфони? Категорично не. А един италиански ресторант във Верона се справя с пристрастените към телефоните си клиенти по най-добрия възможен начин.
Навярно всеки е имал една от онези срещи. Човекът срещу вас е или постоянно на смартфона си, или поставя устройството си на масата до чашата си за вино. Така той подсъзнателно сигнализира, че какъвто и разговор да тече, той ще бъде прекъснат от звука на известие в социалните мрежи.
Досадно, нали?
Един ресторант в Италия е намерил начин да преодолее това. Клиентите на Al Condominio във Верона получават безплатна бутилка вино, но само ако се откажат от телефоните си.
Това е вярно. Временно се откажете от технологията и нектарът на боговете е ваш. Безплатно!
Собствениците на заведението ясно са разбрали, че човешката природа обича бартера. И плътното червено вино.
Анджело Лела, собственикът на Al Condominio, отвори ресторанта в северния италиански град през март. Той каза, че иска да покаже, че заведението му е „различено от другите“. Затова решил да попита клиентите дали са готови да оставят смартфоните си на вратата.
Телефоните са поставени под ключ. Покажете ли ключа си на сервитьора, той ви носи бутилка. Телефонът ви се връща, след като храненето приключи
„Ние избрахме този формат – клиентите могат да изберат да се откажат от технологията, докато се наслаждават на дружески момент заедно“, каза той пред The Guardian. „Технологиите се превръщат в проблем. Няма нужда да гледате телефона си на всеки пет секунди. Но за много хора това е като наркотик… По този начин те имат възможност да го оставят настрана и да пият малко хубаво вино.“
Инициативата работи, според Лела, която твърди, че 90% от клиентите са избрали да поставят устройствата си в телефонен затвор в замяна на безплатна бутилка вино.
„Наистина е красиво нещо да видиш как хората прегръщат тази идея. Те си говорят помежду си, вместо да гледат снимки или да отговарят на съобщения на телефона си“, каза той.
Това обаче не спира дотук
Al Condominio има друго предизвикателство. Клиентите имат възможност да напишат положителен отзив, който да поставят в кутия преди да си тръгнат. Най-яркият отзив се избира ръчно и след това този клиент се кани обратно в ресторанта за безплатно хранене.
Източник: Euronews Culture/Превод: SafeNews