Съвсем скоро София отново ще има нощен градски транспорт, но темата скара лидерът на „Спаси София“ Борис Бонев и икономическият съветник на президента на КТ „Подкрепа“ Ваня Григорова.
В пост в социалната мрежа Facebook Бонев коментира, че Григорова го е нарекла „лайно“ по време на дебата в транспортната комисия.
„Гордея се, че г-жа Ваня Григорова днес ме нарече „лайн0″ в Транспортна комисия на СОС. Причината – боря се нощният транспорт да се върне, за да може всички хора да имат алтернатива за бърз и евтин транспорт, както е в останалите европейски столици. Но лявата синдикалистка е против нощния транспорт, нищо, че за обслужването му са ангажирани едва 10 водача от хилядите, които карат градския транспорт в София“, пише той.
Лидерът на „Спаси София“ коментира, че нощният градски не е прищявка, а мярка, която помага на хората и стимулира бизнеса.
„Нощният транспорт не е прищявка, а мярка, която доказано подпомага хората и стимулира бизнеса. Има нещо много гнило, ако София не може да си позволи 4 нощни линии, докато Белград има 23, а Скопие – 7!“, пише още то и добавя. „Няма да привлечем шофьори, ако намалим градския транспорт. Няма как да има приходи за заплати, ако няма пътници и атрактивна услуга. Но това не се поправя само с искания за увеличени заплати за стотици милиони левове, а с целенасочена програма за социални придобивки (напр. общински жилища за служителите), нормални условия за труд, модерни депа и техника и спиране на феодалните зависимости в дружествата. Но явно не мога да очаквам Робин Худ да разбира от градско управление.“
От своя страна Ваня Григорова отговори на оплакването на Борис Бонев.
„Понеже общинският съветник Борис Бонев се оплаква, че съм го нарекла „лайн0″ Той за пореден път настоява да се върне нощният градски транспорт в София и вече беше свикал пресконференция, на която да представи предложението си като вече взето решение. Мачът беше уговорен с управляващото мнозинство в СОС“, пише тя на собствената си Facebook страница.
– Нощният транспорт помага на много бизнес сектори – туризъм, транспорт, ресторантьорство, компаниите с извънредно работно време, на аутсорсинга.
– Цената на такситата се увеличи с 50%.
– 20-те лева за такси може да се използват за „…ОЩЕ ЕДНО ПИТИЕ В БАР“.
Да, господата Борис Бонев и неговият експерт Андрей Зографски се стараят да помогнат на бизнеса. Сега бизнесът плаща за такси или сам трябва да осигури транспорта на работниците си. Спаси София работи, за да спести разходи на работодателите! Когато бъде въведен нощния транспорт, работниците ще бъдат принудени да чакат по един час през нощта на спирката, защото техните работодатели ще пестят разходи. Това им е социалната придобивка.
И в това няма нищо лошо, ако имаме достатъчно шофьори, но няма!
– Автотранспортът в столицата работи с около 130 шофьори по-малко.
– Те полагат огромен брой часове извънреден труд и СЕГА.
– Не могат да ползват полагащия им се платен отпуск, с който да се възстановят.
– 5 или 10 шофьори ще трябва да се изтеглят от дневните смени, за да може някой потенциален клиент на нощния транспорт „да пие още едно питие“, докато работещите се чудят как да стигнат до работното си място, защото недостигът на водачи ще се увеличи.
– И сега има курсове, които не се изпълняват, защото няма водачи – т.нар. открити курсове. Ако по разписание автобусът трябва да минава през определена спирка в 7:20, 7:40 и 8:00 ч. и за курса в 7:40 няма водач, гражданите ще чакат не 20, а 40 мин, което се случва на практика.
„В отговор на тези факти бях посъветвана от господата да си гледам работата „с тези квазиаргументи“. Именно това правя – гледам си работата, докато Борис Бонев вече е в кампания. Първият път беше избран и защото яхна протест на водачите като на думи се бореше срещу извънредния труд, сега настоява за полагане на ОЩЕ ПОВЕЧЕ извънреден труд. В ущърб и на гражданите, и на шофьорите“, коментира Григорова.