Идва ерата на достъпните електрически коли. През последните месеци няколко производителя вече представиха електромобили с цени под 30 000 долара. Други заявиха амбиции скоро да предложат и модели с цени дори под 20 000 долара. BYD също понижи цената на Seagull до под 10 000 долара.
Има и друга страна на монетата, казват от Recurrent. И това е пазарът на EV-та втора ръка.
„Коли на Tesla с цена под 25 000 долара има и в момента. Те просто са на няколко години“, казват анализаторите.
Анализ на компанията показва, че 55% от всички електрички на пазара за втора употреба са с цена под 30 000 долара. А други 30% – под 25 000 долара.
„Инстинктът ни казва, че тези коли се продават по-бързо. От обратната връзка, която имаме, хората търсят начини да се възползват от данъчния кредит. Мого хора чакат подходящия момент да купят електричка и той доближава. Всички харесват са сочат с пръст Илон Мъск, когато не успее да изпълни обещанията си. Но истината е, че ерата на достъпните EV-та вече започна“, казва Recurrent.
По всичко личи, че скоро няма да има евтин модел на Tesla. След множество слухове за подобни планове, миналата седмица Reuters обяви, че проектът с неофициално име Model 2 е бил спрян, макар и Илон Мъск да отрича това.
Някои анализатори възлагаха големи очаквания на евентуален евтин модел на Tesla.
Причината – той може да даде тласък и на останалите производители да предложат по-достъпни EV-та и това да активира нова ниша на пазара.
Според анализаторите на Recurrent обаче, Model 2 не е необходима, за да се случи това, съобщава InsideEVs. Пазарът вече е тръгнал в тази посока и без „помощта“ на Tesla.
Електрическите автомобили регистрират голям спад на продажбите в Европа, припомня SafeNews.
С 35,2% от продажбите бензиновите автомобили заемат първо място в Европа през първия месец на годината. Те изпреварват хибрида – с 28,8% от поръчките, пред дизела (13,4%). Всички модели са с двигател с вътрешно горене. Бензинът и дизелът представляват почти всяка втора продажба. Електрическите автомобили (10,9%) и plug-in хибридите (7,8%) са на края на класацията.
Изглежда енергийният преход вече не е приоритет на Европа.
Някои марки, които се хвърлиха смело в него, изоставяйки старите ДВГ, се оказаха в неочаквано затруднение. Новите електрически коли не могат да компенсират като бройка продажбите дизелите и бензините. В крайна сметка потребителят, независимо дали е физическо лице или компания, има последната дума.
Впечатляващ е списъкът с модели, които въвеждат отново бензинови и дизелови двигатели през последните седмици.
И показва цялата несигурност около този преход, чийто краен срок е планиран за 2035 г. Всеки производител, изправен пред трудности при продажбата на електрически автомобили, осъзнава, че трябва да изчака и да реинтегрира добрите, стари мотори в своята гама.
Източник – Carmarket.bg