Системата за контрол на един и същи орган дава две различни становища за едни и същи пътища, заяви пред БНР бившият министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов за парадоксите в АПИ.
Това се случва след оповестените данни за качеството на пътищата у нас, включително разкрития на SafeNews.
парадоксите в АПИ
Институтът по пътищата и мостовете прави текущи проверки по време на строителството. В лабораториите на института се изследват ядки от строителството, уточни бившият регионален министър. Същият институт е участвал при издаването на акт 16 за същите тези пътища, за които сега се твърди, че са некачествени, изтъкна той.
Едно и също тяло в АПИ има две противоположни твърдения. Трябва да се влезе по-дълбоко и да се види кои са служителите, които първоначално са казали, че пътищата са годни за шофиране, а сега излизат със становище, че са негодни. Това коментира Гроздан Караджов в предаването „Преди всички“. Той призова да се отвори документацията и да се види чии подписи стоят в нея.
„Кои са служителите в тези контролни звена? Ще ги даде ли министърът на прокуратурата?“, пита той.
пътищата в България са в ужасно състояние
Установено е, че пътищата в България са в ужасно състояние – както на новите, така и онези, на които се прави основен ремонт. Проверките са станали формален повод да се поиска от фирмите да отстранят недостатъците, допълни бившият регионален министър.
Според него обаче „няма какво сега с пиар акции да проверяваме старите пътища“.
„Няма проблем с финансирането. АПИ и тази година ще върне пари. Няма договори, защото се отмениха предишните процедури и всеки министър решава да си прави негови си“, поясни Караджов.