Голямо главоболие за наследниците на Берлускони се оказа „безполезната“ му колекция. Тя дори получи подигравки от водещи италиански критици на изкуството.
Според Виторио Сгарби, Силвио Берлускони е натрупал 25 000 картини. Не до голяма степен скромни, с лошо качество с малка или никаква стойност.
Бившият италиански премиер, който почина през юни, е купли много от картините и скулптурите от програми за телевизионни продажби късно вечерта
Управлението на обширната колекция се оказва главоболие за неговите потомци.
Покупките на милиардера се съхраняват в склад от 3200 кв. м близо до имението му до Милано. Те включват картини на мадони, ярки изображения на голи жени и градски пейзажи на Париж, Неапол и Венеция, наред с други, според La Repubblica.
Но колекцията не успя да впечатли Сгарби, който каза, че „хората, които знаят малко за изкуството“, може да се радват да посетят музей, съдържащ произведенията.
„Има може би шест или седем картини от 25 000 с някаква художествена стойност“, добави той.
Цялата колекция се оценява на около 20 милиона евро. Средно по 800 евро на картина. Берлускони, който доминираше италианската политика от началото на 90-те години, имаше нетно състояние от около 6 милиарда евро към момента на смъртта си.
Той обаче притежаваше и по-висококачествени картини.
Основната му резиденция е украсена с творби на ренесансовия художник Тициан и холандския велик майстор Рембранд
Чезаре Лампронти, базиран в Лондон търговец на изкуство, който поддържа близки отношения с Берлускони в продължение на три десетилетия, каза пред BBC, че милиардерът е бил импулсивен купувач.
„Той обичаше да купува портрети на жени, които подаряваше на приятели. Когато беше по-млад, купуваше от галерии и от дилъри, но по-късно в живота си купуваше от телевизионни търгове“, каза Лампронти. „Той знаеше, че това, което купува, е безполезно.“
Наследниците на Берлускони откриват, че огромната колекция е ужасно бреме. Експлоатацията на склада, в който се помещава изкуството, струва около 800 000 евро годишно, пишат от La Repubblica.
Дървениците вече са унищожили част от колекцията. В някои случаи разходите за унищожаване на вредителите надвишават стойността на картините.