„Гениите“ зад трансформациите по „Патриарха“ и „Витошка“ отиват на съд: Ниско качество и престъпни нарушения за 1 млн. лева установиха експерти при проверка на ремонта след вчерашния протест на софиянци.
Новината за това, че новата реорганизация на движението по „Патриарх Евтимий“, „Ф. Нансен“ и бул. „Витоша“ отива в съда. Това обяви пред „Телеграф“ председателят на Европейския център за транспортни политики Диана Русинова.
Тя обясни, че този проект нарушава 6 наредби и два закона и каза, че ще иска съдът да върне старата ситуация в района.
Русинова обясни, че има процедура, която трябва стриктно да се следва при изработка и съгласуване и издаване на проекти за организация на движението, защото от нея зависи животът на хората. „Тази процедура не е спазена от управляващите в Столичната община“, каза експертът.
Заради информация, че ремонтът там струва над 1 млн. лева, председателят попита кмета Васил Терзиев дали това е истина. Тя добави, че ще сезира прокуратурата, която да извърши проверка как се разходват парите на жителите на София.
Русинова подчерта, че най-вероятно дейностите са извършени без документи, защото толкова дни след избухване на напрежението от „Московска“ 33 не са представили нито заповедта, нито проекта,
а преди дни самият кмет на града Васил Терзиев пък написа в профила си в социалната мрежа, че той не е позволявал реализацията на такъв проект.
Според експерта други проблеми са, че шофьорите няма да могат да паркират на новите паркоместа, без да навлизат в насрещното, а заради новите места не се виждат пешеходните пътеки.
Наред с това монтираната платформа на Попа не се знае дали е с издадено разрешение за строеж, а също така принуждава колоездачите да изчакват качването на пътниците в превозното средство.
По принцип пътят на велоалеята трябва да минава зад навеса, а не пред спирката, уточни пътният експерт и добави, че направеното е в нарушение на Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система в урбанизираните територии.
В публикация във Фейсбук Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики разказа за направените проверки по бул. „Витоша“, установили престъпни нарушения.
SafeNews публикува поста без редакторска намеса:
Поради това, че имаше протест, днес успяхме да измерим новоположената пътна маркировка по бул. “Патриарх Евтимий”, бул. “Витоша” и ул. “Проф. Ф. Нансен”. Прегледахме и другите средства за сигнализиране. Черните колчета продължавам да не разбирам кой точно ги избра и колко далеч е от пътната безопасност този човек, но пък за сметка на това светлоотразителите по тях не са от материали за пътни знаци, а за ремаркета на тежкотоварни автомобили, т.е. не са подходящи за този вид съоръжения.
С други думи – опасни са и не им е там мястото.
За пътната маркировка, е отдавна не бяхме мерили пътна маркировка с толкова ниска параметри. Изискванията за този клас улици са съответно Qd>160 в случая Qd=157 (това се отнася до дневната видимост, което означава, че до месец ще е драстично под нормата).
При нощната светлоотразителност е още по интересно. При изискване Rl>300 имаме фрапиращите стойности от Rl>22. По принцип това е нормално, защото имаме колосална загуба на перли, което показва, че са използвани продукти с много ниско качество.
Което е буквално шокиращо, тъй като според информация от общински съветници до тук са били похарчени близо 1 мил лв.
Но сега на основната мисъл – преди да обясняват, че всичко било наред и измежду расистките коментари по мой адрес, горещо ги насърчавам да си проверяват изпълнителите и действията, защото това вече май не е и за съда, а за друга институция.
Още нещо, тази организация на движенито освен, че е незаконна е и опасна за харата.
Голям протест се проведе вчера в центъра на София срещу новата организация на движението на булевард „Витоша, припомня SafeNews.
Събралите се хора се обявиха против новата организация на движението. По реорганизираната отсечка денят започна с клаксони и спорове от опитващите се да паркират.
В района има и много магазини, а когато биват зареждани със стока, се образува задръстване.
„Супер некадърно изпълнена. Никога не сме седели на задръстване на такова разстояние от светофара. Никога. Толкова големи велоалеи, така нескопосани направени паркоместа – да влизат напред-назад“, коментира един от шофьорите.
Паркирането назад бави движението.
„Косото паркиране е единствено законно. Според наредбата за пътната маркировка то трябва да се извършва със заход назад. В София има множество други места, където е в нарушение на наредбата. Поетапно всички места за косо паркиране ще бъдат приведени с изискването на закона – със заход назад“, подчерта Стефан Спасов, общински съветник от групата на ПП-ДБ.
„Ще отнема над час хората, които живеят в тия райони да се прибират вкъщи. Не дай си боже ще има трудности да се премине с линейка, да се остави трудноподвижен човек. Тази седмица по наше искане ще свикаме и извънредно заседание на транспортната комисия“, коментира Прошко Прошков, общински съветник от групата на ГЕРБ-СДС.