Европейският съюз разследва Telegram. Европейският съюз проучва дали приложението за съобщения Telegram е нарушило цифровите правила на ЕС, тъй като експерти смятат, че компанията може да е представила неточни данни за броя на потребителите, за да избегне попадането в обхвата на новите правила на ЕС. Според Financial Times Telegram може да е подценил присъствието си в ЕС, за да остане под прага от 45 милиона потребители, над който големите онлайн платформи са обект на строги правила на ЕС.
Telegram трябваше да предостави актуализирани данни за своите потребители този месец съгласно Закона за цифровите услуги на ЕС (DSA), но вместо това посочи, че има „значително по-малко от 45 милиона средномесечно активни получатели в ЕС“. Непредоставянето на тези данни предполага, че Telegram нарушава DSA и може да бъде установено, че действителният брой потребители надхвърля прага за „много големи онлайн платформи“. Тези платформи са обект на по-строги задължения за спазване на закона, включително модериране на съдържание, одити от трети страни и задължително споделяне на данни с Европейската комисия.
Европейският съюз разследва Telegram
Вътрешната служба за данни и наука на ЕС провежда техническо разследване, за да определи броя на потребителите на Telegram в рамките на ЕС. Ако службата установи, че Telegram не предоставя точни потребителски данни, тя може едностранно да класифицира приложението като „много голяма онлайн платформа“ въз основа на своето собствено разследване.
DSA е регламент на Европейския съюз, насочен към осигуряване на безопасността на онлайн услугите и отговорността на платформите за съдържанието, което разпространяват. Основните изисквания на DSA включват:
Безопасност на потребителите: Платформите трябва незабавно да премахват незаконно съдържание и да разполагат с механизми за докладване и премахване на такова съдържание.
Прозрачност на алгоритмите: Големите платформи трябва да обяснят как работят техните алгоритми за препоръки и да позволят на потребителите да повлияят или дори да изключат тези алгоритми.
Контрол на рекламата: DSA регулира онлайн рекламата, особено целенасочената реклама, като изисква прозрачност в начина, по който данните на потребителите се използват за обслужване на реклами.
Защита на непълнолетните:
Платформите трябва да предоставят допълнителни мерки за защита на децата от вредно съдържание и неподходящи онлайн рекламни практики.
Отговорност на големите платформи: Най-големите интернет компании носят по-голяма отговорност да спазват разпоредбите на DSA, тъй като тяхното въздействие върху обществото и икономиката е значително.
Одити и инспекции: За най-големите платформи (тези с повече от 45 милиона потребители в ЕС) ще се извършват редовни одити, за да се гарантира тяхното съответствие с правилата.
Механизми за подаване на жалби: Платформите трябва да предоставят ясни и достъпни канали за потребителите да оспорват решения за премахване на съдържание или спиране на акаунти.
Целта на DSA е да създаде по-отговорна и безопасна цифрова среда за потребителите в Европейския съюз чрез налагане на по-строги правила и разпоредби за онлайн услугите и платформите.
Източник – Financial Times /Превод:SafeNews