Водородната мобилност е бъдеща алтернатива, която се разработва от марки като Toyota и Hyundai, но Ferrari наскоро се включи с двигател, даващ на заден ход. Марката разкри най-секретния си проект: ще се превърне в „e-Ferrari“ и вече е отворила мегафабрика за иновации на бъдещето.
Ferrari преминава към „e-Ferrari“
Луксозният италиански производител на спортни автомобили Ferrari официално представи своята чисто нова фабрика, наречена „Ferrari Factory, Innovation and Research“, важна първа стъпка към електрическата еволюция на фирмата, разположена в Маранело, Италия. Тази структура, наречена „е-сграда“, сигнализира за нова ера в пътя на Ferrari, която се подготвя за производството на първите си електрически автомобили, хибриди и традиционни автомобили с ДВГ. Новата фабрика, която е построена от италианския архитект Марио Кучинела, е ясен знак, че; Ferrari възприема иновациите в структурите, като в същото време залага на устойчивостта.
Електронната сграда е с обща площ от 42 500 м2 и височина 25 м; тя е високотехнологична производствена структура, която допълва традиционните занаятчийски производствени техники на Ferrari. Електронната сграда се състои от четири нива, всяко от които служи за конкретна цел.
Въпреки че Ferrari не е дала точна цифра за увеличението на производствените параметри, ако се съди по оценките на електронното строителство, ще има значително увеличение на производството на Ферари от сегашните 14 000 единици годишно до около 20 000 единици.
Но главният изпълнителен директор на Ferrari, Бенедето Виня, изтъкна, че основният смисъл на новия завод не е да се разшири производството, а да се подобри адаптивността му в производството.
Е-сградата включва няколко екологични елемента: На покрива има повече от 3000 фотоволтаични панела. При пълен капацитет тя ще генерира до 3 мегавата електроенергия. Това е стремеж към заливане на конструкцията с естествена светлина за сметка на външните прозорци, при измерване на архитектурното въздействие. Има и система за събиране на дъждовна вода, какато и възможност за използване на дървета и зелени площи.
Две енигми за решаване: От първите произведени автомобили до стратосферната им цена
Може би най-забележителният компонент на електронната сграда е акцентът върху производството на електрически и хибридни задвижващи агрегати. Ferrari ще произвежда различни компоненти за електрифицираните си автомобили на място, включително: електрически двигатели, високоволтови батерии, електрически мостове, ,ибридни двигатели.
Второто е установяването на вертикална интеграция, която позволява на Ferrari да регулира отблизо качеството и производителността на електрическите задвижвания, за да съответстват на тези с името Ferrari.
Гигантът в автомобилостроенето планира да пусне първия си чисто електрически автомобил в края на 2025 г., а производството му се очаква да започне през 2026 г.
Въпреки че компанията пази строга конфиденциалност относно спецификите на този новаторски модел, станаха известни някои подробности:
Очаквана цена:
Започвайки с цената преди опциите, поне 500 000 долара, което ще го превърне в нишова марка в портфолиото на Ferrari: началото на 2026 г.
Философия на дизайна:
Както виждате, проектът e-Ferrari (не е официалното име, забележете) е демонстрация на това, че марката няма да съсредоточи всичките си иновации върху водорода. Според нас това беше грешка, която Япония допусна с Toyota и която им струваше скъпо. Нещо повече, досега сте чували всички мистификации за амонячния двигател, който марката уж разработва (и който развенчахме преди месец). Истината е, че все още не знаем кой е пътят, по който ще тръгнат автомобилните производители, тъй като той все още е много неопределен.
Източник – Ecoticias/Превод:SafeNews