Ексклузивни кадри!: Разследване на скандала със сваления руски самолет разкрива опити да се скрие истината… Те са публикувани от журналиста и политически анализатор Григор Лилов. Журналистът публикува в своя Фейсбук разкрития и редица несъответствия в тиражираната версия за свалянето на самолета.
SafeNews публикува поста без редакторска намеса:
Разследване на скандала:
ИМАЛО ЛИ ПЛЕННИЦИ В ПАДНАЛИЯ (СВАЛЕНИЯ) РУСКИ САМОЛЕТ?
И АКО Е ИМАЛО, ЗАЩО СА ГИ КАРАЛИ НЕ КЪМ ФРОНТА, А В ПРОТИВОПОЛОЖНА ПОСОКА – НАВЪТРЕ В РУСИЯ?
А АКО Е НЯМАЛО, ЗАЩО СА МЪРТВИ?
.
Русия обвини Украйна, че със зенитна ракета е свалила вчера руския самолет, превозващ към летището в Белгород (близо до границата) украински военнопленници за размяна. Твърди се, че в района на катастрофата са намерени парченца от такава зенитна ракета.
Някои украински медии първоначално съобщиха, позовавайки се на анонимен военен източник, че Украйна е свалила самолет Ил-76, натоварен с ракети С-300. Зеленски призова за международно разследване и заяви, че е започнато украинско.
Украинският комисар по правата на човека Дмитро Лубинец написа в Telegram, че все още „изяснява информация“ за катастрофата. „Призовавам представителите на медиите и украинските граждани да се въздържат от прибързани заключения и да се доверяват само на официални източници“, каза той.
Няколко часа след катастрофата Генералният щаб на въоръжените сили на Украйна излезе с официално изявление
(https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua/posts/pfbid02d3aJKUYjbbWyU9S1a7FC4W3VWn71v5vFJxGbpZNApYRdrwJ1ti81NDTCQPmN4y7Jl ) В него ведомството отбелязва, че ракетните удари по района на Харков в Украйна напоследък са се увеличили. И казва, че този факт е (цитат) „пряко свързан с по-големия брой военнотранспортни самолети, които се насочват към летище Белгород. Вземайки предвид това, украинските въоръжени сили ще продължат да предприемат мерки за унищожаване на средства за доставка и контрол на въздушното пространство. С цел премахване на терористичната заплаха.“,
.
Но като цяло в украинските реакции се стеле гъста мъгла. Според официални изявления „случаят се изяснява”.
Руски военни и държавни дейци предупредиха, че на този фон никаква размяна на пленници не е възможна и всякакви такива преговори ще бъдат прекъснати . Но изявление за такива действия от Путин няма, както и от Зеленски.
Русия се опитва да постави въпроса в ООН и да предизвика резолюция, но засега не успява.
.
ВЕРСИЯТА
.
Самолетът Ил-76 (снимка № 1) с 6 души екипаж и 3 съпровождащи лица е превозвал 65 украински пленници за размяна според руските източници. Според украински източници е превозвал ракети С-300.
В този ден за размяна са били предвидени по 192 души според моята информация.
Москва твърди, че втори излетял самолет с 80 лица за размяна незабавно е върнат обратно. Украинската съобщава, че руските военнопленници са били докарани за размяна до границата на бойните действия.
.
Руските източници твърдят, че в корпуса са намерени осколки от зенитни ракети, както и на полето, където се е разбил.
При увеличение на някои от снимките на останките се вижда как са надупчени като решето. Т.е. е употребена зенитна ракета. Те се взривяват на десетина метра от самолета. Техните бойни глави носят хиляди осколки, които като облак от стрели (в някои ракети осколките наистина са стрелички) надупчват гъсто корпуса и го правят на решето.
Така че напълно е допустима версията за украинска ракета. Ил-76 са транспортни самолети за едрогабаритни товари и за въздушни десанти. Т.е. има защо да се свали.
.
В редица руски медии се съобщава, че пилотите са се обадили на контролната кула две минути преди катастрофата. За да съобщават, че към тях „лети ракета” и ще се опитат да й избягат. После връзката внезапно се разпаднала и радарите изгубили самолета.
Идиотщиниии!
И орлови очи да имаш, не може да я видиш освен на забавен каданс заради скоростта й. Скоростта на звука е около 343 метра в секунда. Около, понеже зависи от плътността на атмосферата (т.е. атмосферното налягане и височината) Тази скорост се нарича Max. Скоростта на една зенитна ракета, например „Пейтриът” е 3+ Max или над километър и нещо изминат за секунда време.
Невъзможно е да се види и проследи, камо ли пък при ниска височина на полета. Абсурд! На евентуални опоненти ще напомня, че човешкото око не схваща добре бързите скорости. Например не виждаме, че електрическата крушка проблясва 50 пъти в секундата (честотата на тока). Или спиците на колелата на велосипеда ни се сливат, когато се движи бързо.
.
Очаквах на публикуваните записи и снимки от руски медии от мястото на катастрофата останките да са разпръснати на по-голяма площ. Но пък ВИДЕОТО на линковете, които давам, показва, че самолетът е цял и не пада, макар че се спуска прекалено стръмно.
.
….. СЪОБЩЕНИЯТА
.
Преди да бъде съобщено за самолетната катастрофа, властите в Белгород издадоха предупреждение в 10:12 часа московско време, към жителите ( https://t.me/vvgladkov/4848 )
за възможна наближаваща ракета. (давам и скрийншот № 2 освен линка). Понеже тя не беше проведена, 31 минути по-късно, в 10:43 часа губернаторът отмени ( https://t.me/vvgladkov/4849 ) тревогата. (давам и скрийншот № 3 освен линка) Малко след това – в 11:15 московско време самолетът катастрофира.
Хм, тревога е имало, но нападение – не, но тревога е нямало, а нападение – да! Странна работа, нали?!
.
ВИДЕОТО –КЛЮЧ КЪМ ИСТИНАТА
.
Твърди се, че самолетът е започнал снишаване за кацане на летището в Белгород от около 8500 метра височина. Летището в Белгород е на 30 километра от границата на съприкосновението между Русия и Украйна. И до нея води централен път и от едната, и от другата й страна.
Малко над 2 километра височина е стартирала драмата. Разбиването в земята е само на на няколко километра от руското село Яблоново. Няма пострадали къщи и жители. То е на 56 км североизточно от Белгород – т.е. по-навътре в руската територия и далеч от централни пътища.
Давам две видеа, като подбрах възможно най-ясните от стотиците техни публикации в медии, информационни агенции, вкл. и руски, вкл. и ТАСС, вкл и от руската държавна телевизия RTVi.
Първото в едър план и на забавен каданс
и второто (от което първото като откъс е извадено) и от др. източници. Може да го видите тук на някой от източниците
Първоизточникът на видеото не успях да идентифицирам достоверно нито в социалните мрежи, нито в канала Телеграм. Формално е Телеграм канала „Блатгород”.
Но зад формалното стои уж свидетел, заснел драмата. Пиша уж свидетел, но зад него е неизвестна величина. Защото не е ясно как и защо е снимал тази пустош точно в това време, в тази минута и в необходимата посока на хоризонта…
Разбира се, случайността е велика сила, но и дяволът си няма работа и се бърка в нея, като я „настройва”.
Засега няма отговор на въпроса.
Не съм ограничил в кръгче самолетът, за да има яснота на картината.
За да видите самолета добре: в началото на видеото той е много ниско над постройката в центъра на екрана, малко вляво от центъра й, после се се вижда над каросерията на преминаващ камион и се загубва зад нея, а след отминаването му не се вижда заради къщи и дървета и къщите. След около 6 секунди следва взрив.
Селото не е засегнато.
.
КАК СЕ ЛЪЖЕ!
.
Странни са радарните разпечатки от полета му. Този лайнер Ил-76 на военно-въздушните сили на Русия (скрийншот 1) с бордов номер RA-78830 е извършил в денонощието на катастрофата интересен полета RFF8314 ( https://www.flightradar24.com/data/flights/rff8319#33ba78b2 ), Трудно ми е да повярвам, че дори да е тръгнал в малките нощни часове на денонощието (въпреки данните) е успял да стигне до Сирия. Да се върне обратно в Русия. Да натовари военнопленници и малко преди обяд да се разбие с тях.
Невъзможно е!
Защото последният му сигнал – близо до Кипър, преди да изключи транспондера е в в 10.10 московско време. А катастрофата е станала в 11.15 московско време. По времето на този последен сигнал се е подготвял да кацне в Сирия. Височината е паднала от 9 144 метра на 6 187 метра за подход към руската военна база Хмеймим там.
.
Очевидно няма как да се готвиш да кацнеш в Сирия в 10:10 часа, после да си натоварил пътници в Русия и да се разбиеш в 11:15 часа край Белгород. Разстоянието е много хиляди километри.
.
Но пък от друга страна достоверността на данните ОТ РАДАРНИТЕ РАЗПЕЧАТКИ на Флайтрадар не съм потвърдил ОТ НЕЗАВИСИМ ИЗТОЧНИЦИ. И затова няма да ги коментирам като безусловно истинни. Опитът ме е научил, че при големи скандали не можеш да имаш доверие дори и на уважавани авторитети в тяхната си област. И на каквито и да факти и данни, ако не си ги проверил допълнително. Колкото и убедителни да изглеждат. Например може да е препрограмиран транспордер на друг самолет, за да показва този – разбилия се.
.
ИСТИНСКИЯТ СКАНДАЛ
.
Но това грандиозно несъответствие е дребна грижа на фона на ОГРОМЕН ГАФ.
Във видеото е налице важен ориентир за разследването ми – пирамидална конструкция на хоризонта, преди която той се губи от хоризонта – вляво от пътния знак. Извадил съм кадър от видеото, за да я видите ясно (скрийншот № 5)
.
ПРОБЛЕМЪТ Е, ЧЕ ИМА МНОГО СЕРИОЗНА КОЛИЗИЯ МЕЖДУ ВИДЕОЗАПИСА И ТВЪРДЕНИЯТА НА РУСКАТА СТРАНА ЗА ПОСОКАТА НА ПОЛЕТА НА САМОЛЕТА.
За да знам, че това е видео от този ден, проверих климатичните условия в момента на катастрофата чрез спътниковата информация.
Ниска облачност – 30%, средна – 70%, висока – 100%. Тези данни отговарят на видеото. Проверих и дали е имало валежи – не, както се вижда и от видеото. Проверих и наклона на небесната светлина в онзи момент спрямо предметите. Която отговаряше на картината от видеото. Следователно можем да го приеме за достоверно.
.
Тази пирамидална конструкция, която се вижда на видеозаписа, я издирих в селото. Вижда се най-ясно на 6 и 7 секунда от видеото, след като отмине камиона.
Открих я – тя е за камбаната на храма „Дмитрий Солунски” в селото. (давам снимка на храма с камбанарията – № 4). Давам и кадър от катастрофата с увеличение, изваден от видеото, за сравнение – съвпадат (скрийншот № 5)
Зад постройката на преден план и над камбанарията е летял и сте видели падащия самолет.
==========================
Според видеото обаче излиза, че посоката не е с курс към летището – на югозапад, както се твърди, а точно в обратната – на североизток!
От летището в Белгород навътре в руската територия (града Белгород и летището се намират югозападно от село Яблоново)
=========================
Но очевидното не винаги е очевидно и трябва да се провери. Възможно е човешка грешка да е обърнала картината от видеото на очевидеца на 180 градуса. И затова да се е получило така. Посочвам, че това видео е публикувано не само от почти всички руски медии. Но и от официален говорител на руската държава – информационната агенция ТАСС.
.
За да няма съмнения за посоките, потърсих селото на картата.
Съответно проследих пътищата през Яблоново с характерните им особености. Докато открия точно онзи на видеото и завоят му, който се вижда. Съответно в района спрямо ракурса на виждането на камбанарията и разположението на местните особености спрямо него изчислих точното място на заснемането. Давам две снимки от мястото – една с не толкова виждаща се камбанария (скрийншот № 7) и втора – с по-добре виждаща се (скрийншот № 6). Тя е от противоположната страна на онази, от която е снимано и са разделени от улицата.
Направих го, за да комбинирам местата и така точно и безсъмнено спрямо да определя посоките на света. И от коя посока и страна на самолета е направен записа – т.е. накъде е летял.
Мястото на снимките се пада на юг-югоизток от камбанарията на църквата с отклонение от 30 градуса от точния юг. (скрийншот №8)
Курсът на самолета сочи, че е идвал от югозапад и се отравял на северозапад. Навътре в Русия – по-надалеч от границата вместо по-близо до границата. Ако се погледне на картата как е разположени Ябланово и Белгород спрямо посоките на света, то безспорно летежът на самолета е на северозапад. (летището е югозападно спрямо Яблоново.)
_____________________________
Т.е. той се отдалечава от летището, а не отива към него. И вместо да стовари пленниците по-близо да границата, ги превозва по-надалеч от нея.
(скрийншот № 9)
Абсурдно, нали! На скрийншот № 11 може да видите как са разположени руския град Белгород и село Яблоново спрямо Украйна.
_____________________________
ЗАТОВА ВЪЗНИКВАТ ВЪПРОСИТЕ
*** Но ако самолетът е превозвал пленници за размяна, които да потеглят за нея по централното шосе към границата от летището в близкия до границите Белгород, защо в действителност е летял в друга посока – на североизток от града към вътрешността на Русия?
*** Ако е разтоварил пленниците и това е обратен курс, защо тези пленници бяха обявени за мъртви. И то с детайли за имената им?
*** Ако въобще на него е нямало пленници, какво в действителност е разтоварил на летището?
*** Ако посочените пленници не са загинали на борда на самолета, как са загинали в действителност?!
*** Защо Маргарита Симонян – босът на Русия Тудей, публикува списъците на загиналите военнопленници. (скрийншот № 10)
Може ли да е с идеята да скрият истинските им причини за смърт: изтезания в руските лагери, за което има повече от достатъчно данни?
*** Защо смъртта им се представя тогава като злочастна случайност по вина на Украйна, а не като дело на руски ръце?
___________________________
ЗАВЕСАТА НА МЪЛЧАНИЕТО
Знам, че това разследване няма да бъде публикувано в големите световни медии или ползвано от тях.
Знам, че дори световните социални мрежи няма да отразят тези обстоятелства, които посочих.
Знам, че се налага версия и от двете страни – официална руска за зенитна ракета, утрепала пленниците и друга – украинска. Под сурдинка, но почти същата, макар и неофициална (виж цитираното съобщение на Генералния щаб)
Знам, че Путин е притискан от своите да започне преговори за примирие. А от други негови свои хора – да разгори войната до край.
Знам, че Зеленски на фона на предстоящите избори в САЩ и др. демократични държави, е притискан от своите и западни политици да започне преговори за примирие. А от друга страна горещо е увещаван от свои и западни политици да не отстъпва по никакъв начин на агресора.
Знам, че че каквото и да се е случило, при комплицирани ситуации никакви политици: западни, демократични, други: незападни и недемократични – скрито или отрито тоталитарни, не оповестяват истината.
Демократичните я казват тогава, когато ножът опре до кокала. А недемократичните лъжат до край, дори когато и слепият вече я е провидял.
–––––––––––
БЕЛЕЖКА
За мен е безспорно, че самолетът е свален с ракета – възможно е да е украинска. Но възможно е и да е руска. Както беше с малайзийския Боинг. И което доказах в моето разследване по неизстиналите още следи от драмата. Това ще се разбере.
Но още сега е доказано, че никакви украински пленници не са били на борда му. И най-вероятно са загинали по лагерите, щом са обявени за мъртви.
Гнусно е мълчанието около тази гнусна история.
За десетки мои разследвания на международни събития и проблеми съм срещал този проблем – мълчанието поради текущата конюнктура.
Достатъчна е дори историята за пандемията от Ковид. Достатъчна е дори историята за радиоактивното замърсяване на Европа заради тежката авария на реактора на бързи неутрони в Белоярската АЕЦ. (Определих я като особено голямо научно и технологично постижение. Понеже при сегашните конструкции при отказване на охлаждането се стига до Чернобил и Фукушима, а при тази беше овладяна). Достатъчна е историята с поместения от мен секретен Указ на Путин за начина на присъединяване на нови територия към Русия. Създаден и подписан на пожар в самото навечерие на руската агресия, достатъчен е…
Официално истината ще научим след години.
Но значителна част от нея ви я дадох сега.
Още новини четете в рубрика Коментари
За още актуални новини: Последвайте ни в Google News