Разтревожени сме от хаоса, настъпил по републиканската пътна мрежа. Това пишат в свой коментар от Европейския център за транспортни политики. SafeNews публикува коментара на ЕЦТП без редакторска намеса:
АПИ, какво (не)направихте и какво предстои цяла зима?!
Крайно притеснително е, че се наложи затварянето на части от автомагистрали в България в последните дни, независимо от това, че ясно си даваме сметка за обилния снеговалеж и усложнената обстановка като цяло. Но това се случи на фона на предупрежденията на синоптиците, което веднага отхвърля оправданията, свързани с изненада от метеорологичните условия.
Затова сме дълбоко загрижени и разтревожени от хаоса, настъпил по републиканската пътна мрежа. Не намираме логично обяснение и оправдание за действията или по-скоро за бездействието на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) и по отношение даването на бърза и адекватна информация за това кои пътища са отворени и проходими и кои не са. Не намираме обяснение и за това защо Министерството на регионалното развитие и благоустройството мълчи именно по този въпрос.
Добре известно е, че в България няма подходящи паркинги, на които да бъдат отбивани тежкотоварните превозни средства при необходимост от затваряне на пътищата. Сега проблемът не просто лъсна, а генерира блокади на основни пътища. И както се очакваше, това доведе до пълен хаос и значително закъснение в доставките, респективно огромни загуби за бизнеса.
Считаме, че е необходимо да се потърси отговорност от изпълнителния директор на държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД, който повече от очевидно не се справя с управлението на тази фирма
Защото повечето затворени участъци от автомагистралите са поверени точно на него. А това е първата зима с повече сняг, в която начело на държавното дружество е именно г-н Иван Станчев и очевидно фирмата напълно се провали в справянето с усложнената зимна обстановка.
Настояваме в спешен порядък от страна на министъра на регионалното развитие и благоустройството да се направи анализ за причините, довели до затварянето на отделни пътни участъци, но най-вече на тези, които наложиха затварянето на части от автомагистрали.
Дори и да приемем, че по време на снеговалежа е било невъзможно да се реагира и пътищата да бъдат почистени, то поне можеше да се създаде необходимата организация за това тежкотоварните камиони да бъдат позиционирани така, че да се избегнат блокадите. Почти двадесет и четири часа след спирането на снега на места продължава да има проблеми. Пътищата не са добре почистени и немощта на „Автомагистрали“ ЕАД и ръководството на АПИ при десет сантиметра сняг личат. А въпросът с осигуряването на дублиращи маршрути и състоянието по принцип на тези трасета е не просто горещ, а и чувствителен.
И е редно да се запитаме какво щеше да стане, ако снеговалежът не бе спрял в продължение на два или три дни?
Както се питаме какво ще стане при следващия.
Очакваме реакция и отговори от страна на министъра на регионалното развитие и благоустройството – за свършеното и несвършеното на терен, за липсата на достатъчно информация към обществото, както и за мерките, набелязани за зимата, която едва сега започва.
Още новини четете в категорият България.