„Комисията за защита на потребителите ще следи дали търговците обявяват правилно цените в лева и евро.Практиките, които ще следим при търговците, са тези, които са т.нар. нелоялни, недобри практики, тези, които са в разрез и нарушение със закона.“ Това каза председателят на КЗП Мария Филипова.
„Към момента има разработена методология за извършване на последващ контрол, включително честота, обекти на посещаване на съответните търговски помещения и санкциониране, ако се установят нарушения, също така информиране от страна на комисията за установяването на нарушения с оглед да предупредим хората. Мерките, които заложихме в Националния план за въвеждане на еврото, както и в комуникационната стратегия към него, са едни от най-ефективните“, допълни тя.
Предвидена е комуникационна-информационна кампания.
Тя ще е насочена както към хората, така и към търговците и ще разяснява какво е предвидено в Закона за въвеждане на еврото. Информационната кампания ще обхване всяко населено място в страната, за да достигне до всеки гражданин.
Към момента не е установено наличието на нелоялна практика, свързана с обявяването на двойните цени.
„В България няма орган, който да е ценови регулатор и да следи за повишаването на цените, КЗП няма правомощия да изисква пълната информация по веригата от производител, през доставчик до крайния търговец“, каза Филипова.
КЗП ще достигне в контролната си дейност до всяко едно място, на което се осъществява търговска дейност или се осъществяват услуги.
До две седмици тръгва и мобилно приложение, чрез което хората ще могат да подават сигнали до КЗП за нарушения.
SafeNews припомня, че България очаква положителни заключения от докладите за въвеждане на еврото, които в момента се изготвят от Европейската комисия и Европейската централна банка.
Източник: БНР