Пикът на популярността на швейцарските часовници в света премина. Това се случва на фона на забавяне на глобалния икономически растеж и увеличаване на обема на производство на тези продукти, съобщи агенция Bloomberg.
„Това, което видяхме през 2021-2022 г., е извън нормата. Не можехме да си представим, че подобно нещо ще се случи през живота ни. Мисля, че това никога няма да се повтори“. Това смята Анри Бенахмиас, главен изпълнителен директор на компания. Тя произвежда, наред с други неща, луксозни часовници, които струват средно 50 000 швейцарски франка или малко над 100 хил.лева (бел.ред.).
Търсенето в индустрията рязко се е увеличило през последните 3 години, тъй като „самоизолиращите се богати потребители“ насочват вниманието си към луксозните швейцарски часовници.
Това доведе до рекордни продажби, като износът на такива продукти достигна 25 милиарда швейцарски франка (28,5 млрд. USD) през 2022 г.
В същото време производствените компании водят политика на агресивно повишаване на цените и увеличаване на производството. Тези фактори вече доведоха до намаляване на търсенето и спад в цените на луксозните швейцарски часовници на вторичния пазар през последните месеци, заключава агенцията.
Още новини четете в рубрика „Бизнес“.