Разбити пътища, километрични опашки по границите, липса на места за почивка, както и системно нарушаване на правилника на движение – от това се оплакват международните шофьори, преминаващи през страната ни. А именно тези фактори поставят България на едно от първите места в класацията за най-опасни пътища за тежкотоварни автомобили в Европа.
Проучването е проведено от британска компания за технологии и логистика и цитирано от БНТ.
Според него „Дунав мост“ при Русе е сред най-рисковите участъци за водачите на тирове.
Стоян Георгиев е зад волана вече 25 години, но продължава да е нащрек, когато стигне българо-румънската граница: „В Румъния си оправиха пътищата, по-главните пътища, а по нашите пътища с 50 не мога да карам“, казва той.
„Много дупки, вижда се, че е асфалтирано, пък в следващия момент е хлъзгаво при малко дъжд, да не говорим, ако има заледяване“, допълва колегата му Красимир Анков.
„Наскоро имах катастрофа защото едни хора бяха решили да запълват дупки на обяд, на булевард „България“. Един колега пред мен му беше изгаснал буса и аз докато го видя и го ударих“, разказва Димитър Касабов.
Действително в България се случват доста произшествия с товарни автомобили. По-голямата част на пътищата в България както и на този, на който се намираме в момента – Русе-Велико Търново, е с две ленти за движение, тоест една в посока. Има големи наклони на изкачване, на спускане, лоши условия на движение, което предизвиква водачите на тежкотоварни превозни средства да предприемат маневри, свързани с изпреварване, навлизане в насрещната лента за движение“, обясяни автоекспертът Свилен Костадинов.
Затова експертите препоръчват ограниченията за автомобили и камиони в конкретна отсечка да бъдат различни.
„При спускане на този вид композиции 50 км е добре да се спускат, за да може да предприемат спиране. Да не се увеличава скоростта, особено когато са натоварени, но този вид ограничение пък е прекалено малък за водачите на леки автомобили и мотоциклетите“, смята Костадинов.