Многобройни полети в Европа и по света се отменят заради световния IT срив! Много българи се оказват в капан. Нискотарифната авиокомпания „Райънеър“ (Ryanair) предупреди за „потенциални смущения в мрежата“ заради спирането на глобалната система на трета страна. Това предадоха DPA и AFP. Засегнатите пътници ще бъдат уведомени и всички, пътуващи през мрежата на авиокомпанията в петък, 19 юли, трябва да проверят в мобилното приложение на „Райънеър“ за най-новите актуализации за полетите си, посочва превозвачът.
Ирландската авиокомпания съобщи, че е прекъснала работата на мрежата си поради „глобален срив на трета страна“ на фона на вълната от технически неизправности по целия свят.
„В момента изпитваме смущения в цялата мрежа поради глобален ИТ срив на трета страна, който е извън нашия контрол. Съветваме всички пътници да пристигнат на летището поне три часа преди планираното време на заминаване“, се казва в изявление на базирания в Дъблин превозвач, публикувано на X.
We’re currently experiencing disruption across the network due to a Global 3rd party IT outage which is out of our control. We advise all passengers to arrive at the airport at least 3 hours before their scheduled departure time.
Cont’d in comments…
— Ryanair (@Ryanair) July 19, 2024
Полет Берлин-София, изпълняван от „Райънеър“, е отменен, сочи информация на сайта на Летище София.
Светът буквално спря днес, след като IT срив в глобален мащаб блокира борси, летища, медии и банки. Те съобщават, че са били засегнати от масово прекъсване на информационните технологии.
Complete chaos at @Ryanair bag drop at @STN_Airport Queues are not respected, instructions are confusing, no information available. pic.twitter.com/0Zks7KPLO9
— Rafa de Miguel (@demiguelr) July 19, 2024
Летища, банки и компании съобщават за технически проблеми
Авиокомпании, телевизионни и радиоразпространители и банки в различни страни съобщават за оперативни проблеми поради повреда на устройства с Windows. За това пишат BBC News и The Guardian. Както The Verge отбелязва, компютрите с Windows показват на потребителите „син екран на смъртта“.
По данни на Федералната авиационна администрация най-големите американски авиопревозвачи, сред които Delta, United и American Airlines, са преустановили всички полети рано днес заради проблем с комуникацията.
„Всички… полети, независимо от дестинацията“, бяха преустановени поради „проблеми с комуникацията“, заяви ФАА в известие до авиокомпаниите.
Най-голямото летище в Швейцария – това в Цюрих, също съобщи, че е преустановило пристигането на всички полети поради прекъсване на информационните технологии, което засегна компаниите в цял свят.
„Понастоящем кацането вече не е възможно“, заяви летището, въпреки че „полетите, които вече са на път за Цюрих, все още са разрешени за кацане“.
Амстердамското летище „Схипхол“, едно от най-натоварените летища в Европа, съобщи, че е засегнато от глобален ИТ срив, който е засегнал и летище Айндховен, авиокомпанията „Трансавиа“ и холандски болници.
„В момента има глобален компютърен срив. Това прекъсване оказва влияние и върху полетите от и до Схипхол. В момента се изготвя карта на въздействието“, се казва в изявление на летището.
Причината за прекъсването не е ясна, но много от засегнатите го свързват с операционните системи на компютрите на Microsoft.
В официална актуализация на услугата Microsoft 365, публикувана в X по-рано през деня, се казва, че „ се разследва проблем, който оказва влияние върху способността на потребителите да имат достъп до различни приложения и услуги на Microsoft 365“.
Говорител на Microsoft обаче заяви, че „повечето услуги са били възстановени по-рано“ през деня.
Източник – AFP/Превод:SafeNews